سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره در مراکز روانشناسی و لزوم استفاده از آن

 

مشاوره در مراکز روانشناسی و لزوم استفاده از آن

مشاوره نوجوانان در مرکز مشاوره به کمک خانواده هایی می آید که فرزندانشان در سن بلوغ دچار اختلالات رفتاری و عملی می شوند. در دیدگاه روانشناسی نوجوانان بلوغ پدیده ای است که چه در دختران و چه در پسران همراه با تغییرات خلقی که در اثر تغییرات هورمونی است می باشد، به وجود می آید. از نمونه تغییرات رفتاری نوجوانان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مشاوره نوجوانان در مرکز روانشناسی و لزوم استفاده از آن در سن بلوغ

 


خشونت ، افسردگی ، عدم تمایل برای شرکت در مراسم های خانوادگی ، پایین آمدن اعتماد به نفس ، لجبازی ، پرخاشگری و......
بسیاری از والدینی که به مرکزمشاوره برای کمک گرفتن از یک دکتر روانشناس نوجوانان مراجعه می کنند از عدم کنترل نو جوان خود در این سن رنج می برند، نوجوانان در این سن بسیار لجباز و تندخو می شوند احساس می کنند از دنیای کودکی فاصله گرفته و تمایل دارند خود برای برنامه های زندگی تصمیم بگیرند. بسیاری از این نوجوانان دچار افت تحصیلی شده و احتمال دارد علایق متفاوتی در آنها ایجاد شود. با افزایش امکانات امروزه معمولا در تمامی مدارس از روانشناس و مشاور تحصیلی استفاده می شود، این افراد در صورت مشاهده رفتار غیر عادی و تمایلات عجیب نوجوانان با همکاری والدین نوجوان را به یک مشاور نوجوان ارجاع می دهد تا در کلینیک روانشناسی نوجوانان تحت درمان قرار گیرند.

مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج

مشاوره خانواده به افراد کمک می کند تا درست در زمانی که مشکلات شکل پیچیده و غیر قابل حلی به خود گرفته اند با خدمات روانشناس و مشاوره به حل آنها بپردازند. بسیاری از مراجعینی که برای مشاوره مراجعه می نمایند از عدم درک احساساتشان توسط طرف مقابل رنج می برند و حتی توانایی بیان این احساسات را  به یکدیگر ندارند، مشاوره ازدواج با درک مناسب از عملکرد زوجین نسبت به یکدیگر و مدل احساسی آنها کمک می کند تا افراد راه مناسب برای حل مشکلاتشان را پیدا کنند.
در مراکز مشاوره ، روانشناس ابتدا در جلسات فردی و گروهی به بررسی افراد، روابط و مشکلات آنها می پردازد و سپس به حل مشکلات و درمان آنها توجه می کند. یک مشاور خوب تلاش می کند تا پس از آن که افراد دلایل مراجعه به مرکز روانشناسی را بیان نمودند و از فشار ناشی از مشکلات کمی آزاد گشتند شروع به ریشه یابی عوامل مشکلات در روان افراد و همچنین در گذشته آنها میکنند. بسیاری از مراجعینی که برای حل اختلافات خانوادگی به مشاور خانواده مراجعه می کنند نیاز به طرحواره درمانی دارند و متخصص روانشناس با انجام تست های روانشناسی تلاش می کند تا به بررسی فردی هر یک از اعضای خانواده بپردازد و در حین جلسات گروهی در جلسات فردی افراد به درمان اختلالات خود نیز بپردازند.

مشاوره قبل ازدواج

متاسفانه عدم آگاهی و نگرفتن مشاوره قبل از ازدواج باعث بسیاری از مشکلات زوجین و در نهایت طلاق شده است.  نکته ی قابل توجه این است که بی شک تشخیص مشکلات و اختلالات روانی فقط می تواند از طریق یک مشاوره پیش از ازدواج یا روانشناس بالینی باشد . اما شما می توانید با خواندن این مطالب اگر در رابطه ای غیرعادی هستید به یک آگاهی برای رفتن به مشاوره برسید.

 

افرادی که مکررا سوژه های نادرست و مشابهی را انتخاب می کنند و جذب می شوند.

افراد در چنین شرایطی ممکن است در خانه ای بزرگ شده باشند که والد غیر هم جنس رفتارهای ناسالم و نادرستی داشته است و این خود باعث می شود فرد همچنان به جست و جوی کسی با خصوصیات بیمارگونه برود. در این قسمت یک رفتار مشابه است که همیشه روانشناسان به آن اشاره می کنند این است که رفتاری که در ابتدا باعث جذب شما شده است همان رفتاری است که در انتها از آن متنفر می شوید و شما را اذیت می کند چند مثال در این رابطه برای شما می زنیم:

مثال فردی که خیلی اهل مهمانی و پارتی است به مرور زمان شما را خسته می کند و فردی که به جزئیات بسیار اهمیت می دهد و بسیار محتاطانه رفتار می کند به زودی شما را عصبانی و کسل می کند. و رفتار آرام و مرموز کم کم به شکلی از افسردگی خفیف خود را نشان می دهد. اگر در چنین چرخه هایی از دوستی و آشنایی قرار گرفته اید باید با تلاش سنجیده و کمک گرفتن از مشاوره قبل از ازدواج یا یک مشاوره ازدواج خوب هم خودتان و هم فرد کاندیدا را پیش مشاور ازدواج ببرید.

 

مشاوره طلاق در مرکز مشاوره شمال تهران

 

مشاوره طلاق یکی از جدی ترین و حساس ترین مسائل امروز در مراکز مشاوره با توجه به افزایش طلاق می باشد.  گاهی مشاور طلاق در طی جلسات مشاوره متوجه می شوند که افراد تحت تاثیر خشم و احساسات زود هنگام تصمیم به طلاق گرفته اند و با کمی توجه و درمان روانشناسی، مشکل بین زوجین قابل حل می باشد. 

 

 اختلاف نظر و تمایلات در بین زوجین امری بسیار طبیعی می باشد. گاهی افرادی که در زمان مناسب، پیش از بحران به روانشناس مراجعه نکرده اند با جمع شدن مشکلات با یک وضعیت حاد رو به رو می شوند که تنها راه حل آن را جدایی می دانند و این در حالی است که مراجعه به موقع نزد دکتر روانشناس می توانست از ایجاد طلاق جلوگیری کند . در بهترین مراکز مشاوره شمال تهران همچنان موارد زیادی دیده می شوند که یکی از زوجین یا خانواده آنها با مراجعه به دکتر مشاور موافق نیستند زیرا اطلاعات کافی از آن ندارند.


افرادی که برای مشاوره طلاق به مرکز مشاوره مراجعه می کنند باید مراحل مختلفی را طی نمایند. در ابتدا مشاور روانشناس تلاش می کند با ایجاد فضا های مناسب برای حل مشکل زوجین و ریشه یابی دلیل ایجاد بحران به آنها کمک کند تا به سازش و بازگشت به زندگی فکر نمایند و چنانچه افراد در این مرحله باز هم تمایل به طلاق داشتند نوبت به بررسی تمامی جوانب این تصمیم می رسد. بهترین مشاور طلاق به افرادی که برای این تصمیم مهم به مرکز روانشناسی  مراجعه کرده اند کمک می کنند تا با آسیب کمتری از یکدیگر جدا شوند.

 

 

روانشناس طلاق از مراجعین می خواهد تا لیستی از برنامه ها و موقعیت هایی که برای آینده و پس از طلاق از خود متصور می شوند تهیه کنند. این لیست شامل فعالیت های اجتماعی و جایگاه اجتماعی ، وضعیت مالی و وضعیت خانوادگی افراد می باشد. در طلاق یکی از موارد بسیار با اهمیت کودکانی هستند که حاصل ازدواج می باشند و پس از طلاق باید از آنها در مقابل صدمات محافظت نمود . گاهی نیاز به مراجعه نزد یک مشاور کودکان  برای این کودکان تجویز می شود. چون کودکان درک بزرگسالان را در مورد مشکلات ندارند اما آسیب هایی همچون بزرگسالان می بینند که ممکن است آینده آنها را به مخاطره اندازد.

 

مرکز مشاوره خوب در شمال تهران

 

یکی از اصلی ترین مسائلی که این روزها افراد به خاطر آن به مراکز مشاوره و مراکز روان شناسی مراجعه می کنند بهبود تربیت کودکان است.

چرا به مرکز مشاوره یا دکتر روانشناس مراجعه می کنیم؟

مسائلی که مربوط به تربیت کودکان و ارتباط والد و کودک می شود بی شک از اصلی ترین مسائلی است که در زندگی والدین وجود دارد و دانستن مسائل تربیتی که یک روانشناس خوب می تواند بر اساس دانش  و تخصص, شما را راهنمایی کند.

منبع : انتخاب نو